KONFLIKTUSKEZELÉS A MINŐSÉGÜGYI MUNKÁBAN

Típusa: szakmai hátterű készségfejlesztő tréning
Időtartama: 2 képzési nap (2x8 óra)
Legközelebb elérhető:  2019. november 5-6, Budapest
Részvételi díj: 156.000 HUF + ÁFA/fő
Tréningvezető: Pitroff Mariann
Kedvezmény lehetőségek: a jelentkezési lapon megtalálható információ


JELENTKEZÉS

Kiknek ajánljuk?

A legkülönbözőbb minőségügyi területeken dolgozó műszaki kollégáknak

Célja:  A minőségügyben dolgozó műszaki szakemberek hatékonyabban tudják személyüket és cégüket képviselni a különböző kommunikációs helyzetekben. A tréning foglalkozik a cégen kívüli partnerekkel (vevők-beszállítók) való kommunikációval,  valamint a cégen belüli helyzetekkel (termelés-beszerzés-logisztika-konstrukció).

Előnyök
Bevált receptek:  hasznos módszereket nyújtunk a minőségügyi munkában felmerülő konfliktusok kezeléséhez
Gördülékenyebb kommunikáció a vevőkkel/beszállítókkal: rengeteg ötletünk van a vevők/beszállítók hatékony "kezeléséhez" (e-mailben, telefonon és személyesen)
Jobb érdekérvényesítés cégen belül: gyakorlati trükköket adunk a cégen belüli kritikus helyzetek megoldásához (termelés, logisztika, konstrukció...)

Az INTEGRÁCIÓ 2017 őszén valósította meg cégünknél a "Minőségügyi konfliktusok kezelése" című tréningjét.
A tréning intenzitása és a szituációs gyakorlatok sokat adtak a résztvevő kollégáknak.
A részvevők kimondottan hasznosnak ítélték meg a tréninget.
Hoff József, minőségügyi vezető - HAUNI Hungária Gépgyártó Kft.

A tematika fő pontjai

A minőségügy konfliktusai – a háttér
    A beszerzésünk lenyomja az árakat – egyre kevésbé együttműködő a beszállító
    A logisztika időben és mennyiségben „rángatja” a beszállítót – növekszik a selejt
    A termelés szempontjai érvényesülnek – a minőségügy nem kap elegendő súlyt és erőt
     
A beszállítói reklamáció
    Az időnyomás hatása alatt:  A beszállító a rövid távú megoldásban érdekelt
    Elnagyolt 8D riportok, értelmezhetetlen 5W elemzések ….
    Tudatos „eltérések” (más alapanyag, más megmunkálás)
    Eszkalációs megoldások és lehetőségek – ha a kapcsolattartó nem válaszol
    Az erő és az együttműködés egyensúlya
    Partnerismeret fontossága – a változások követése (cég és személy)

Cégen belül
    Tervezés, technológia:   Nem reális tűrések, mérhetetlen méretek - túlspecifikáció – eltérésengedélyek problémái
    A termelni mindenáron mentalitás hatása a mindennapokban
    A technológiai fegyelem hiánya  - az a fránya papírmunka
    Cégen belüli védekezési mechanizmusok. „Hányszor mondjam még?”

 A vevői reklamációk kezelése
    Az idő, mint kulcstényező
    A cégen belüli együttműködés megoldásai
    Őrlődés sok tűz között...

Tréningvezető: Pitroff Mariann - lendületes tréningvezetés - évtizedes tréningvezetői tapasztalat ipari környezetben

 

Szakmai szituációk - oldott hangulat - személyes kapcsolatok
 


A palást II

Ön (Műszer Mária) egy minőségbiztosítási szakértő a ZRT magyar gyárában, ahol feladata a termelősorok minőségügyi támogatása. Az egyik problémás sora a „Csapágy II”, ahol Szabad Szilárd a termelési vezető. Szilárddal elég sokat szoktak vitatkozni, mert a két terület sok tekintetben ellenérdekelt.

A Csapágy II ma reggel szeretett volna indulni egy 330-as sorozattal, de a mérések a belső gyűrűn karcokat mutattak. Ezek semmi esetre sem tekinthetőek felületi karcnak, alaposabb vizsgálat szükséges, ennek az időtartama 2-4 óra. Ön a teljes belső gyűrűs tételt ellátta zárolókártyával.

A szokásos körútján észrevette, hogy a sor termel, a zárolókártya pedig eltűnt. Meglátván Szilárdot felelősségre akarja vonni, hogy milyen alapon bírálják felül a minőségügyi szabályokat.

Milyen üzenettel van a dolgozók irányába, ha egy vezető tudatosan vét a technológiai fegyelem ellen ….