IPARI VEVŐKAPCSOLATOK

Típusa: szakmai hátterű készségfejlesztő tréning
Időtartama: 2 képzési nap (2x8 óra)
Legközelebb elérhető:  2019. szeptember 26-27., Budapest
Részvételi díj: 156.000 HUF + ÁFA/fő
Tréningvezető: Pitroff Mariann
Kedvezmény lehetőségek: részletek a jelentkezési lapon!


JELENTKEZÉS

Kiknek ajánljuk?

Azoknak a kollégáknak, akik a vevőkkel tartják napi szinten a kapcsolatot: képviselik a gyár érdekeit  a vevőnél és a vevő érdekeit  a gyárban.

Célja: A vevőkkel napi kapcsolatban lévő kollégáknak stabil kommunikációs készségeket adni a telefonos és az elektronikus kapcsolattartáshoz

A tematika fő pontjai

Sürgetés
A vevő megállapodott határidőn belül követel szállítást
- Eredményes elhárítás
- Hogyan kezeljük az arrogáns vevőt? Hatásos felderítés, érdekképviselet.
- Ha egyszer tudtuk, mindig tudjuk?

A bizonytalanság
A vevővel tudatni kell, hogy növekedtek a nem határidőre való teljesítés kockázatai
- Kritikus termékek és határidők – kockázatok egyeztetése a vevővel

Tévedések
 A vevőnk reklamál – nem az érkezett, amit kért és visszaigazoltunk -  A vevői reklamációk megfelelő kezelése.

A hiányok
Nem tudunk mennyiségben pontosan szállítani (A hiányok „eladása”)
Az eltérések kezelése, a kockázatok csökkentése. Költség-megosztások. Érdekképviselet.
Módosítások elérése a vevőnél.

A megrendelés utáni termékmódosítás
Másra lenne szüksége a vevőnek, mint amit rendelt
Hogyan mondjunk „nemet” a vevőknek? És hogyan legyünk kompromisszum-készek?

A határidők módosítása
a)A „később kell – hamarabb kell” esetei – a káosz elkerülése
b)A hirtelen mennyiségi növekedés/csökkentés kezelése

Rossz hírek közlése
Egy sajátos algoritmus: a tények; mit tettünk eddig - részeredmények; mihez képest történik mindez:  A 0 pont meghatározás; javaslatok (előnyök és hátrányok); feladatok (határidők, vállalások – kockázatok)

Dokumentációs problémák
Nem egyezik a termék és a dokumentáció: ki járjon utána? (Cégen belüli visszacsatolás)
Ha mi hibáztunk - ….

Minőségi problémák kezelése
Együtt a minőségüggyel
A belső együttműködés fejlesztése – a konfliktusok megelőzése, illetve gyors megoldása érdekében

Blokkolt számlák
Nem fizet a vevő – vagy nem időben
A blokkolt számlák okozta konfliktusok megértése, rendezése. Proaktivitás.

A specifikus anyagok
Nem szállít a vevő által kijelölt monopol beszállító
Amikor erőből tárgyal a vevő. – Összhangteremtés, érdekképviselet.

A kismennyiségű megrendelések
a)A kifutó termékek problémái
b)A próbagyártások nehézségei

Kifutó termékek
a) Az ’obsolete’ problémái – megelőzhető?
b) A műszaki változások miatti problémák

A személyes sík
"Nehéz eset" a kapcsolattartó személye
Önmagunk elfogadtatása, partnerré válás

Szakmaiság - oldott hangulat - személyes fejlődés